Router, mala spotreba - vypinani HDD

Phill PhillsKonf na atlas.cz
Čtvrtek Leden 15 07:21:59 CET 2004

Presne tak, na routery davam zurnalovaci Ext3, prave kvuli bootovani, casto
jsou tyto pocitace nepristupne nekde na strese, apod. Nechtel jsem rozpoutat
Flame nad tim jaky FS, ale spis me zajimalo, zda vypinani HDD funguje s
zurnalem, cili jestli je mozne pouzit ext3, na ktery jsem zvykly a mam snim
dobre zkusenosti. Nekde jsem se docetl, ze zurnaly maji problem stim aby
necetli a nezapisovali. Urcite mi to spoustu lidi s notebookama vyvrati. V
routeru bude 626tka, takze pocitam s externim watchdogem a restart tak muze,
ale nemusi byt na dennim poradku. Vse se tepr uvidi.

Jak jsem jiz psal, nechci tam davat CF, protoze na routeru pobezi i apache a
dalsi sw, ktery by mohl CF pomerne rychle degradovat. Jsem take omezen
operacni pameti.
Netroufl jsem si dat otazku jaky linux je v dnesni dobe vhodny, to jsem
projednaval spis na IRC kanalech, ale zeptam se na jednu vec kolem RH9. NO
FLAME. Moc nerozumim tomu terminu ze tech. podpora pro RH9tku konci koncem
dubna. Znamena to ze nebude fungovat system up2date a nebudou uvadeny nove
verze balicku, cily systemy s RH9 uplne zastaraji? A Fedora nebude mit
updaty vubec, nebo ten termin spatne chapu. Pravdepodobne nasadim Slacka,
okterem zatim moc nevim, ale existuje tam nejaka utilitka na update
systemu(neco jako current)? Volil bych asi RH, protoze snim mam zatim dobre
zkusenosti, ale nesledoval jsem vyvoj v posledni dobe a cely kolotoc veci
kolem Fedory.

> Ohledne padneho duvodu pro zurnalovaci filesystem - z tehoz prostredi:
> Pokud mate prostredi, kde nevypadava proud nebo neni nestabilni HW,
> je to IMHO prakticky zcela jedno. Pokud ale nektera z tech podminek neni
splnena,
> jako treba u routeru, kde je WiFi karta Z-Com, mohu Vas ujistit, ze prave
> tech 110 % je presne to, co ocenite, kdyz nemusite lezt trikrat tydne na
> strechu s notebookem a seriovym kabelem abyste z console opravoval
filesystem.

To stim notebookem me nenapadlo. Kdyz je linux v single useru tak jsou
funkcni konzole na ser. portech? Hodne veci by to ulehcilo, takhle jsem
vzdycky musel prinest klavesnici a monitor.

Diky,
    Phill