Router, mala spotreba - vypinani HDD

Čtvrtek Leden 15 07:56:40 CET 2004

On Thu, Jan 15, 2004 at 07:21:59AM +0100, Phill wrote:
> Netroufl jsem si dat otazku jaky linux je v dnesni dobe vhodny, to jsem
> projednaval spis na IRC kanalech, ale zeptam se na jednu vec kolem RH9. NO
> FLAME. Moc nerozumim tomu terminu ze tech. podpora pro RH9tku konci koncem
> dubna. Znamena to ze nebude fungovat system up2date a nebudou uvadeny nove
> verze balicku, cily systemy s RH9 uplne zastaraji? A Fedora nebude mit
> updaty vubec, nebo ten termin spatne chapu. Pravdepodobne nasadim Slacka,
> okterem zatim moc nevim, ale existuje tam nejaka utilitka na update
> [...]

Existuje projekt Fedora Legacy, ktery komunitnim zpusobem pripravuje
aktualizace pro EOL (End-Of-Life) distribuce RH (Fedory):

http://fedoralegacy.org

Pokud chcete tezit z vyhod GPL, pak muzete pouzit jeden z projektu,
ktery se zabyva kompilaci Enterprise zdrojaku, napr.:

http://whiteboxlinux.org
ftp://ftp.vslib.cz/pub/mirrors/whitebox.org/

Pak budete moct prebirat opravy a jen si zajistit jejich kompilaci (tj.
spolehnout se na komunitu nebo si src.rpm prekladat sam). V pripade
WhiteBoxLinuxu, ktery vychazi z Red Hat Enterprise Linuxu 3 (RHEL),
budete mit opravy k dispozici 5 let, coz je prakticky nejdelsi mozna
podpora, kterou muzete (zadarmo) sehnat.

Pokud jste akademicka instituce, pak si muzete koupit akademickou
licenci pro RHEL (je to za par babek).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz