Úspěch v případu změny práv k adresáři exportovaném Sambou (sambou to nebylo)

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Čtvrtek Leden 15 12:45:02 CET 2004

On 15. Jan, 12:30 PM CET, Honza Houstek <houstek-lists na utf.mff.cuni.cz> wrote 43 lines:

> Ne, priznavam se, ze jsem o tom nic jineho nezjistoval (i kdyz brzy me
> nekdo hodla na MDK zaskolit, tak se na to urcite zeptam).
>
> Nicmene za tim co jsem napsal si stojim. Ten nastroj sam od sebe meni
> prava (nebo je to alespon jeho default nastaveni). Jak se potvrdilo tady v
> listu, muze toto chovani velmi zmast admina, ktery nejspis necte logy,
> nicmene to se u MDK stejne asi nepredpoklada (*), jinak by tam ten skript
> poslal hlasku ze to a to je spatne a at si to admin upravi.

Abych zastavil vaše výlevy na téma, že MDK je blbec. Já jsem blbec, nečetl
jsem logy a neměl jsem páru, že tam pravidelně běhá někdo (protože v ps ax
jsem jej pochopitelně nenašel), kdo ta práva mění a obviňoval jsem sambu...

> Hrozne mi to cele pripada takove windows-like, skripty, ktere nastavuji
> prava ... Stejne to delaji jen na nejake periodicke bazi, takze v pripade
> diry toho, kdo by ji chtel vyuzit, stejne nezastavi, jen si bude muset
> pospisit. Ostatne ta dira v pravech muze vzniknout bud akci admina, ktery
> k tomu ma nejaky duvod a pak ho chovani msec pekne s.., nebo po

Když je blbej a neumí číst web a informace v manuálu, jak msec funguje, tak
ano, ale i já (neznalec) to povazuji za velice dobrou vlastnost - teď když
vím, že tam je, tak se mi o ní (té vlastnosti) přemýšlí lépe... :))

Když nastavíte tuším msec 6 jsou tam drsnější pravidla pro ochranu přístupu
k souborům apod. Přečtěte si ten link

MK