Změna velikosti oddílu /

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Neděle Leden 18 16:31:31 CET 2004

On Sun, 18 Jan 2004 dominik.dominator na centrum.cz wrote:

> Prosim fakt jsem se dival i na googl a dal jsme hledat "zmena velikosti
> oddilu" a nic moc to nenaslo, tak kdyztak napiste pod cim to hleadat,
> kdyz toho je tolik (podle vas).

Mozna jste mel mizto "zmena velikosti partition" zadat "resize linux
parition", me to na prvnim miste naslo projekt GNU Parted, existuji nad
nim i graficke nadstavby (kparted je i v Knoppixu).

Rucne to udelate tak, ze pokud za partition, kterou chcete zvetsit, mate
volne misto, tak ji v fdisku smazete a pak znovu vytvorite, aby zacinala
na stejnem miste a koncila dale. Pote pouzijete utilitu na zvetseni
filesystemu (resize2fe, resize_reiserfs, xfs_growfs ...).

Zvetseni filesystemu nejde delat "zaziva". Pokud to neni vas root svazek,
staci ho odpojit, jinak budete asi potrebovat nabootovat z rescue disku,
knoppixu nebo neceho podobneho.

> Dost to specha, mam plnej oddil.

To je tedy fakt hodne blbej duvod, proc tim tady v nedeli odpoledne
otravujete. Konference neni technicka podpora linuxu zadarmo.

-- Honza Houstek