Změna velikosti oddílu /

outmail outmail na hardsys.net
Neděle Leden 18 16:45:55 CET 2004

Honza Houstek napsal(a):
> [...]

je toho dost : na abc to hodilo několik desítek odkazů
na googlu několik stovek
jo a hledat něco jen česky je taky super

> Mozna jste mel mizto "zmena velikosti partition" zadat "resize linux
> parition", me to na prvnim miste naslo projekt GNU Parted, existuji nad
> nim i graficke nadstavby (kparted je i v Knoppixu).

mimochodem na gnu parted jsem vám už odkaz posílal dnes kolem poledne

> Rucne to udelate tak, ze pokud za partition, kterou chcete zvetsit, mate
> volne misto, tak ji v fdisku smazete a pak znovu vytvorite, aby zacinala
> na stejnem miste a koncila dale. Pote pouzijete utilitu na zvetseni
> filesystemu (resize2fe, resize_reiserfs, xfs_growfs ...).

včera jsem vám dával odkaz na český!!!! článek na abc kde je toto také
popsáno (toto : myslím resize2fe)

> Zvetseni filesystemu nejde delat "zaziva". Pokud to neni vas root svazek,
> staci ho odpojit, jinak budete asi potrebovat nabootovat z rescue disku,
> knoppixu nebo neceho podobneho.

díky panu houstkovi - už jsem ani nechtěl odpovídat

ps: plnej oddíl? to je dobrý neznám program který by minimálně v man
neříkal že data raději zazálohovat - takže vřele doporučuji

jam