Jakou verzi Debiana?

Peto V. (2) konfery2 na seznam.cz
Neděle Leden 18 22:03:29 CET 2004

> [...]
| by ve vanilla nemel sanci. Casem se to ve vanilla vyresi poradne.
|
| Zaver: je fajn, ze vanilla je takova jaka je, jako zaklad pro vyvoj je
| vyborne. Normalni uzivatele (a ted mam na mysli i ty, ktere uz nekdo
| naucil napsat "make bzImage") by meli pouzivat nejaka distribucni jadra
| (klidne si je muzou prekompilovat z distribucnich zdrojaku). Jeste
jinak -
| vanilla je na vyvoj, distribucni kernel na pouzivani, kdyz si nekde dam
| vanilla, tak je na me, abych sledoval lkml a resil problemy, u
| distribucniho kernelu tohle za me dela distributor.

Dik.
1. 3 prispevky k nazvu :); neva, ja som tam linky dal a nemyslel som to
ako otazku (hoci otaznikom to koncilo, takze sorry)
inak - nemam rad vanilkovu :)
2. Cize ak pouzivam Debian unstable na DTP a Woody na servroch, tak
pouzivat co? (vanilla? al. vid bod 3???)
3.
mam to brat tak, ze
http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=kernel&sea
rchon=names&subword=1&case=insensitive&version=stable&release=all
(2.4.18) je rovnako bezpecny (=ma osetrene vsetky zname sec_bugy/bugy)
ako 2.4.24?
3B.
http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=kernel&sea
rchon=names&subword=1&case=insensitive&version=unstable&release=all
Hej, lenze ja si kernel vzdy kompilujem svoj (t.j. "iba moje" sietovky,
patch na nforce, vyhodim (na servre) "kraviny" ako USB, APIC, zvukovky,
I2C, FAT32/VFAT/NTFS; a kopec (cca dalsich 5-10 veci, keby som si pozrel
svoj textak) - a u "distributora" tuto moznost nemam, resp. si musim
stiahnut zdrojaky, napr.:

Package kernel-source-2.4.24
  a.. unstable (devel): Linux kernel source for version 2.4.24 with
Debian patches
  2.4.24-1: alpha arm hppa hurd-i386 i386 ia64 m68k mips mipsel powerpc
s390 sparc
a z toho nie som velmi mudry. A prave pre neskusenost a absenciu istych
vedomosti radsej pouzivam vanillu.
Mam nespravny pohlad?
Co vlastne znamena kernel-headers? -
http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=kernel&sea
rchon=names&subword=1&case=insensitive&version=unstable&release=all
3C.
Debianisti:
http://packages.debian.org/unstable/x11/nvidia-kernel-source - ake jadro
je tam pouzite? Ako to zistim?
http://packages.debian.org/unstable/x11/nvidia-kernel-common - ake jadro
je tam pouzite? Ako to zistim?; Kedze to jadro asi nie je (podla
velkosti) - na co to viem pouzit?
*
http://packages.debian.org/unstable/devel/kernel-source-2.4.24
This package provides the source code for the Linux kernel version 2.4.24
with modifications by Debian. It is used to build the various prepackaged
kernel-image packages.
Dakujem pekne :) - ale ake modifications? Kde sa to docitam?

4. Roadmap kernelu ??
Kde by som cosi take mohol ziskat?
http://www.google.com/linux?q=kernel+roadmap&hl=en&lr=&ie=UTF-8&start=10&
sa=N velmi nepomoze.
Proste info typu: 2.4.27 planujeme vypustit v 05/2003 a bude obsahovat
tieto vylepsenia: USB3, firewire800 ... zoznam vs. "drobnosti" (URL), kt.
by dovtedy mali byt v jadre ...
5. Pisete o bezpecnosti:
Plati tvrdenie: V dobe vypustenia ma vzdy jadro "uplne cistu a osetrenu"
otazku bezpecnosti a nie su v nom ziadne kernelbugy, "application bugy" a
security bugy?
Ak ano, tak potom pouzivanie vzdy najnovsieho kernelu by vlastne malo
bezpecnost osetrovat.
Problem nastava "len" v obdobi od objavenia sec_bugu do vydania noveho
kernelu - OK, ale to plati predsa aj v pripade napr. Debian_kernelu,
alebo nie?
(stiahne sa mi osetrene jadro/zdrojaky, prekompiluje automaticky a
loadne? Asi nie, ved treba aj reboot - alebo vobec - ako sa toto robi???)

Dik pekne za info
(nemam problem hladat na nete a gg je dobry kamo, ale na to sluzi
konfera, aby sa to tu jednoznacne a "lopatisticky" vysvetlilo :)

Peto