Jakou verzi Debiana?

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Neděle Leden 18 20:49:51 CET 2004

> Da se rici, ze z hlediska stability/ odzkousenosti je to tak trochu vec
> osobniho nazoru. Oficialni - cista - vanilla jadra jsou co se tyka
> novych features udrzovana v konzervativni cistote. To znamena, ze nove
> vlastnosti jsou pridany pouze tehdy, kdyz jejich maintainer uveri jejich
> proverenosti. Takze IMHO z hlediska urcite duveryhodnosti muzete brat
> vanilla jadra za dobry zdroj.

V zasade souhlas. Problem vanilla jader je obcas v tom, ze jsou az moc
cista. Typicky se najde nejaky HW nedodrzujici specifikaci, objevi se
buga, ale ideologicky ciste reseni vyzaduje prepsat netrivialni mnozstvi
kodu atd. Distributor v takovem pripade prida do jadra workaround, ktery
by ve vanilla nemel sanci. Casem se to ve vanilla vyresi poradne.

Zaver: je fajn, ze vanilla je takova jaka je, jako zaklad pro vyvoj je to
vyborne. Normalni uzivatele (a ted mam na mysli i ty, ktere uz nekdo
naucil napsat "make bzImage") by meli pouzivat nejaka distribucni jadra
(klidne si je muzou prekompilovat z distribucnich zdrojaku). Jeste jinak -
vanilla je na vyvoj, distribucni kernel na pouzivani, kdyz si nekde dam
vanilla, tak je na me, abych sledoval lkml a resil problemy, u
distribucniho kernelu tohle za me dela distributor.

-- Honza Houstek