rozdilna velikost oddilu na disku

Karel Kral co-as na quick.cz
Úterý Leden 20 08:27:15 CET 2004

Dobry den,

Jan Kokoska wrote:

> Dekuji, zda se ze puvod problemu (root of all evil), je ve dvou
> velikostech alokacni jednotky, ke ktere se vyrobci/linuxi autodetekce
> priklaneji, v pripade Seagatu, nekolika IBMek a 3waroveho IDE RAID pole
> je to:

Chtel bych se zeptat/doplnit - vetsinou do 3ware davam stejne disky (x
krat 80 maxtor, nebo x krat neco seagate a tak podobne). Vsiml jsem si,
ze pokud vytvorim pole z maxtoru (80GB) tak je vetsi (o nejaky MB) nez
80ka seagate. Pokud tedy pole vytvorim ze Seagate disku a pak ho
predelam na maxtor zbyde mi na disku volne misto. Delam to radsi tak
(zda se mi lepsi, kdyz bych musel nahradit maxtora necim jinym, mensim -
ze to bude pripravene). Nevite co udela 3ware radic v opacnem pripade ?
(= pokud bych do pole zrizeneho maxtory chtel dat 80ku seagate ?) Zda se
mi ze nepovoli tuto vec vubec udelat - a nebo jsem neco prehledl ?
Vim - neni problem vzit treba 120ku, nebo tak... (Jedna se jen o pripad
zkolabovani jednoho disku a to jeste v pripade, ze by disk na trhu nebyl)

Predem dekuji za odpoved
Karel Kral
---