baliky pro WBEL

Úterý Leden 20 12:27:54 CET 2004

On Tue, Jan 20, 2004 at 11:16:14AM +0100, Zdenek Mazanec wrote:

> DD,
>  mohu se zeptat, co znamena "Pine je nebezpecny, nevyvijeny"? Chapu,
>  ze je bez lokalizace, ale prvni cast tvrzeni mi neni uplne jasna,
>  imho jde o stale vyvijeny produkt, ktery ovsem nema pratelskou
>  licenci a proto zmizel z beznych distribuci.

Byly v nem nejake bezpecnostni chyby a cetl jsem stiznost nejen na
licenci, zlepovani der, ale i na postup vyvoje. Univerzita chce
redistribuci se zaplatami (modifikace) extra povolovat (coz je u
bezpecnostnich/locale zaplat problem). Krome toho je omezena
redistribuce, ktera neni dovolena pro zisk (coz bude zrejme pusobit
potize pri prodeji jakehokoliv CD s Linuxem).

V baliku je editor pico, ktery (nevim jak ted) neumel jeste nedavno
UTF-8, cili mel potize v narodnim prostredi (coz souvisi tesne s
lokalizaci, ktera je s UTF trivialni). Spolu s nemoznosti zaplatovat je
to tragedie.

Tim "nevyvijeny" jsem (asi nepresne) minil prave to, ze vyvoj je brzden
nevhodnou licenci, ktera neumoznuje distributorovi vyrobit zaplatu a
vysledek promptne redistribuovat (take s ohledem na backporty, ktere v
podstate nejsou u pine mozne).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz