Hlasovatko

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Leden 21 09:07:14 CET 2004

> Tak napriklad to, ze hovorova cestina spis zavisi na tom, odkud kdo
> pochazi a jak je zvykly bezne mluvit nekdy treba az narecim. Jina vec,
> ktera by se ovsem dodrzovat mela, je pravopis, protoze ten je vizitkou
> kazdeho bez rozdilu puvodu a psat takove i/y spatne je primo do oci bijici.

Ono jde o dvě věci - jednak jak různé podoby "jazyka" vnímají
různí lidé v konferenci (naz tom se asi nikdy všichni
neshodneme), ale druhá a IMHO daleko důležitější věc je
dodržování nezkomolených odborných termínů. Ono se to pak dost
blbě dohledává "v archívu". Několik příkladů z poslední doby
(náhodně jsem prohrabal hlavičky za poslední 2 měsíce :

"Re[3]: reunlevely (was Konference o qmailu)" / runlevely
"Film s titulku"  / titulky
"LM Senors na Asus P4P800" / Sensors

Nevím nakolik je inteligetní nový vyhledávač na www.linux.cz a
co z toho je schopen rozpoznat (druhý případ snad ano, u
ostatních dvou pochybuji). Ale těmito zbytečnými paskvily si
sami snižejeme šanci na dohledání v archivu, i když je to tak
často doporučováno.

Zkuste se nad tím zamyslet a akuste si _každý_ příspěvek před
odesláním ještě jednou celý přečíst. Určitě to nebude na škodu.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s