Outlook, mail server na linuxu. How to?

David Michal david.michal na rabatcr.cz
Středa Leden 21 13:08:07 CET 2004

Zdravim,
Nahrazeni firemnich serveru novymi s OS linux, je prozatim popsano pouze v
planech. Ale za tri tydny mi dorazi dva nove HP Proliant ML370. A ja stale
jeste nemam doresenu jednu otazku. Nejdrive jsem hledal groupware reseni, to
uz jsem vzdal a pockam az se vyskytne neco pouzitelneho. Ale co musim
doresit, je jak zajistit aby vsechna posta jednotlivych uzivatelu byla k
dispozici jak v outlooku tak na serveru pres nejaky webaccess. Tam kde jsou
desktopy bych teoreticky mohl pouzit IMAP misto POP3, ale jak to provest u
uzivatelu s laptopy? Tito potrebuji mit svou postu k dispozici at jsou v
siti nebo ne. A navic bych nejradeji IMAP, vzhledem k neobratnosti outlooku
nepouzival vubec. Jenze to uz jsme zase zpet u Groupware reseni. Nevite
nekdo jak z toho ven?
Pro poradek uvadim GroupWare reseni, ktera jsem odmitl:
1. vsechna reseni ktera nemaji klienta nebo MAPI connector pro Win
2. OpenExchange - neni to stand-alone server
3. Samsung Contact - neni cestina
4. Lotus notes - prilis nakladne
5. Exchange4Linux - neni webaccess
6. Bynari Insight Server - nepodporuje cestinu (unicode)
7. Kolab (kroupware) - webaccess je jeste ve vyvoji, nedocetl jsem se jak je
to s cestinou
8. Communigate Pro - MAPI connector neni uplny, neni cestina

Jina GroupWare reseni jsem nenasel. Proto se prozatim vzdam sdilenych
kalendaru a ukolu. Ale rad bych nejak zajistil alespon pritomnost zprav jak
v outlooku tak na serveru. Verim, ze nekdo z vas uz neco podobneho resil,
proto prosim o jakekoliv nakopnuti.
Diky,
David