GNU/GPL je v CR "neplatna"?

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 22 09:38:18 CET 2004

> Chteji tim nasi/kontinentalni pravnici rict, ze mira sw piratstvi je u nas
> de jure nula? Pokud totiz podobna ustanoveni (vcetne onoho "souhlasim")
> nejsou platna a smlouvy nejsou uzavirany, nemohou byt licencni ujednani
> logicky porusovana (imho nelze porusit dvoustranny vztah pokud nebyl
> uzavren).
> V tom pripade me by me velmi zajimalo, jak muze u nas pravni kacelar
> zastupujici BSA rozesilat kazety, vyhruzne dopisy, jak je mozne, ze jsou
> (obcas) zavirani pirati a zabirany pocitace.
> [...]

  Naopak. Mnoho "mravne" cistych kopii je ve skutecnosti piratskych, nebot k
nim uzivatele nemaji pravoplatne uzavrenou smlouvu.

  O danem problemu rovnez vim nejakou dobu, problem je v tom, ze nase pravo
vyzaduje urcity zpusob uzavreni licencni smlouvy (nabidka konkretnimu
zajemci a vedoma akceptace licencniho ujednani autorem), ktera v pripade
"licenci pres internet" neni a nemuze byt splnena. Ale rozhodne se to netyka
jenom GPL.

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----