imap pres ssl

Ivo Panacek ivop na jlabs.cz
Pátek Leden 23 09:44:57 CET 2004

Dne pátek 23 leden 2004 09:24 jste napsal(a):
> Preji pekny den,
>
> mame Suse SLES 8, na kterem chci vyzvedavat postu pres ssl bez autentizace
> (tj. abych nemusela na vsechny stanice rozesilat klice)
>
> v /etc/inetd.conf  mam
> imap    stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/tcpd  imapd
> imaps stream tcp nowait root /usr/sbin/stunnel stunnel -l
> /usr/sbin/imapd - imapd
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Tento radek jsem doplnila podle knihy Linux - prakticka bezpecnost, kde
> radi soucasne
> [...]

Vyroby klice se nebojte.

Nemam tutez situaci, jako vy, ale podobnou. Pouzivam cyrus-imapd,
ktery ssl wrapper nepotrebuje, nebot ho ma v sobe. Nicmene klic
pro nej vyrobit musite, neni to az tak tezke:

openssl req -new -x509 -nodes -out /var/imap/server.pem -keyout /var/imap/server.pem -days 365

pricemz ta cesta k pem souboru je tam opravdu dvakrat stejna a vznikne jeden pem soubor,
coz je ten, ktery date tam, co vas sw (stunnel) potrebuje. Novy cyrus-imapd
ho kuprikladu nastavuje takto:

[root na ns root]# cat /etc/imapd.conf
configdirectory: /var/lib/imap
partition-default: /var/spool/imap
admins: cyrus
sievedir: /var/lib/imap/sieve
sendmail: /usr/sbin/sendmail
hashimapspool: true
#sasl_pwcheck_method: saslauthd
sasl_pwcheck_method: auxprop
sasl_mech_list: PLAIN
tls_cert_file: /usr/share/ssl/certs/cyrus-imapd.pem
tls_key_file: /usr/share/ssl/certs/cyrus-imapd.pem

Pri vyrobe toho klice se vas openssl bude ptat na informace, ktere napise dovnitr
toho klice a ktere uvidi uzivatel ve svem klientovi, pokud se rozhodne ten
certifikat blize zkoumat. Co tam napisete, to je na vas. Mimo jine
tam je platnost 1 rok.
Posledni otazka "Common name" je dulezita, tam byste mela dat to jmeno
pocitace, pod kterym ho uvidi klienti, jinak se nekteri klienti zlobili zbytecne
navic (tj. nejen proto, ze klic neni podepsan znamou autoritou).
--
S pozdravem
Ivo Panáček