imap pres ssl

Kateřina Bubeníčková katerina.bubenickova na plbohnice.cz
Pátek Leden 23 15:10:18 CET 2004

>Dan Ohnesorg psal neco o tom, ze Windows spatne rozdychavaji self-signed
>

>certifikaty. U nas klienti na windows pouzivaji Mozilla Mail (prip.
>Thunderbird) a neni s tim problem (pri prvnim pripojeni je potreba
>zkontrolovat a ulozit certifikat).
>
>Napiste, co to je za imap demona a jestli umi nativne SSL. Dale jestli
>certifikat resite pres nejakou privatni CA (u vas asi prichazi v
>uvahu ta rektoratni), nebo ve vlastni rezii.

Myslela jsem, ze to podepisu sama, bez nejake treti strany.
Verze imap:
jean:/usr/sbin # rpm -q -f /usr/sbin/imapd
imap-2001a-159

ssl asi umi, protoze ldd ukazuje
 libssl.so.0.9.6 => /usr/lib/libssl.so.0.9.6 (0x15580000)

Thunderbird i Netscape, ktere pouzivame v M$ win to pry umi, kdyz  se
prevede certifikat na koncovku *.p12,
delala jsem to prikazem
/usr/bin/openssl pkcs12 -export -in newcert.pem -inkey newreq.pem
-certfile demoCA/cacert.pem -name "MY CERTIFICATE" -out mycert.p12

Nekdo mi rekl, ze by  to slo nejak pres ssl bez te autentifikace, takze
jsem na svuj pocitac do Thunderbirda ten klic
nenaimportovala. Mozna ze v tom je ten problem?

Jeste me napada nekolik veci, ktere jsem udelala spatne, ale bohuzel uz
musim jit
a postu si vyberu az v pondeli.

Diky za Vas cas a namahu
--