MySQL setup

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Pátek Leden 23 14:28:29 CET 2004

Dominator wrote:
> Tak to MySQL uz jsem rozjel, ale mel jsem problem s pripojenim na MySQL:
> nefungovalo mi http://localhost, ale funguje pouze localhost takze si na
> to dejte pozor, zda se mne to sice blbost ale je to tak. Upozornuji ze
> tohle plati, kdyz se dotazujete v php kodu, nikoliv v zadani do
> prohlizece, tam si to klidne dejte s http:// Takze moc dik za vsechnu
> pomoc, obvzlaste ta prirucka dost pomohla. Skoda

Z toho cos napsal je zrejme, ze ti schazi nektere zakladni znalosti o
fungovani veci kterymi se zabyvas. Samozrejme zalezi jen na tobe, do
jake hloubky se to chces naucit, do jake miry se budes snazit pochopit
smysl a fungovani jednotlivych casti.

Jedno je si ale TREBA UVEDOMIT: k tomu, abys mohl pokladat dotazy (nejen
do teto konference) musis vedet na co se zeptat a jak se zeptat. Jestli
ze to nevis (a nebo je tva uvodni znalost nedostacujici), pak se nemuzes
divit, ze odpovedi - pokud vubec nejake dostanes - budou stezi odpovidat
tve potrebe. Je to trochu jako s tim vejcem. Nicmene na rozdil od
"vejcoveho" problemu to muzes snadno vyresit: budes se snazit nejprve se
_sam_ neco naucit.

Nebot z tveho postu je zrejme, ze ti neni zcela jasne o co jde v
komunikaci http klient .... MySQL, pak pridam zjednodusene schema jak to
zhruba funguje.

/-------------------------\
|  http klient - browser  |
\-------------------------/
             /|\
              | *1 (http)
             \|/
| /-------------------------\
| |       http server *2    |
| \-------------------------/
|             /|\
|              |
|             \|/
| /-------------------------\
| |       PHP *3            |
| \-------------------------/
             /|\
              | *4
             \|/
/-------------------------\
|       MySQL server      |
\-------------------------/

*1) Pouze mezi browserem (http klient, Mozilla napr.) a http serverem
(Apache treba) probiha komunikace v http protokolu. Vetsina pouzivanych
web klientu je schopna komunikovat i za pomoci jinych protokolu (ftp
...). Predponou http:// mu tedy rikas, ze server na jehoz adresu se ma
pripojit hovori http protokolem. ftp:// predponou mu reknes - "na druhe
strane je ftp server".

*2) http server je cilova stanice http komunikace. Nikam dal uz se http
(ve tvem pripade) nedostane.
Pomoci by zde k pochopeni pomohlo znat skutecny vyznam slova protokol.
Pro tento ucel prostaci definice: "predem znamy zpusob komunikace mezi 2
a vice subjekty.". http protokolem mluvi http klient a http server.

Plati ale - protokol je jen *forma* komunikace a nijak _neurcuje_ co
bude _obsahem_ komunikace. Klidne by slo pres http posilat postu. Duvod,
proc se to nedela, je vec jina.

*3) PHP je neco jako pridavek k samotnemu http serveru - plugin -
rozsireni jeho schopnosti. (http server muze fungovat bez PHP a stejne
tak PHP engine bez http serveru.) A ackoli muze PHP script zpracovavany
PHP engine velice ovlivnovat, jak bude http server komunikovat s http
klientem, samotne PHP s http protokolem primo nema nic spolecneho.

*4) a jeste nize je MySQL server. PHP zna "protokol", resp. zpusob jak
komunikovat s MySQL serverem. Jak je urcite videt ze schematu, http
protokol se uziva na jine urovni a s PHP <-> MySQL komunikaci nema primo
nic spolecneho (na systemove urovni, samozrejme, obsah http komunikace
muze ovlivnovat obsah PHP<-> MySQL komunikace)

Dan

P.S. Taky jsem byl v Linuxu zacatecnik a predpokladam ze i vetsina
diskutujicich v linux.cz mail listu ;). Nicmene jsem se snazil
minimalizovat pravdepodobnost odpovedi typu RTFM. Radim ti to same.