Skenování a OCR v linuxu

Karel Kral co-as na quick.cz
Sobota Leden 24 14:07:00 CET 2004

Dobry den,

Jaroslav Lukesh wrote:

> Takze takove utilitky co jedou skoro automaticky z cmdline by mne moc
> zajimaly, nebot pak nemusim startovat emulator s woknama a vysledek je
> "cobydup" (10 minut dupat bych mozna na stara kolena jeste vydrzel :o)

Tak jsem se podival do history ;-) Byl to jakysi jpegtran z baliku
libjpeg-6b-26. Tim jsem to otacel. Cisteni/pripravu jsem delal pomoci
toho pgmtopbm (stejne je treba pripravit ty soubory pro Clara OCR - jpeg
jaksi neni podporovan ;-).

Mozna sme si nerozumeli - ja jsem nepotreboval resit nejake orezavani
okraju (ci nejake "zlozvyky" fotografu) - protoze jsem to fotil sam.
Samozrejme na tom nafoceni zalezi hodne - ale kdyz uz jsem to fotil s
tim, ze to budu prevadet do html, tak jsem to i tak fotil (snazil se mit
vsechny stranky stejne, stejne svetle a podobne).

Karel Kral
---