lilo a ServerRAID6i na IBM serveru

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Leden 26 17:29:52 CET 2004

Přeji krásný den !

Mám menší problém se serverem IBM xSeries 235 - jako disk je tu
RAID5 pole (řadič ServerRAID 6i), řadič se baví s ovladačem
"ips" přímo v kernelu, pole se hlásí jako /dev/sda. Po instalaci
všechno chodí (resp. choldilo do prvního zásahu) jak má (vč.
bootování) - kernel 2.4.21-4.EL, lilo 21.4-4, distribuce
WhiteBox 3.0.

Po nainstalování se ale při intenzivní komunikaci s diskem
hromadně objevovaly chyby :

Device 08:11 not ready.
 I/O error: dev 08:11, sector 0

.. (číslo partišny a sektoru se měnilo). Proto jsem sestavil
jádro znovu - ale nahradil jsem ovladač "ips" tím co bylo na
přiloženém CD. A nastaly problémy - lilo odmítá bootovat. Napíše
jenom "L" a skončí. Čím to může být ?
Podle dokumentaci první část zavaděče nedokázala najít a zavést
druhou část - asi tedy bude problém v přístupu na disk a v jeho
mapování. Ale jak to obejít ? A je možné, že "nový" ips ovladač
se chová jinak než ten "původní" ? Bylo by to docela divné,
protože obah disku (vč. rozdělení na partišny) zůstal zachovaný.

Jediné co mě napadlo je zadat v souboru lilo.conf parametr
"linear", ale to nepomohlo :

prompt
timeout=50
default=li-2421--2
boot=/dev/sda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
message=/boot/message
linear
image=/boot/vmlinuz-2.4.21-4.EL--smp2
	label=li-2421--2
	read-only
	append=/dev/sda5

Jenom pro upřesnění - abych se vyhnul problémům se zaváděním
jádra z BIOSu, udělal jsem na začátku disku partišnu sda1 o
velikosti 100 MB, která se připojuje jako /boot.

Kde dělám chybu ? A jak se dá lilo přemluvit, aby se zase
rozběhalo ? Po instalaci to chodilo, takže to musí nějak jít ..
Zatím jsem to obešel tak, že jsem jádro notně osekal a nacpal na
disketu, ale bootovat takový stroj z diskety je trochu
nedůstojné. A jednou už se to jádro na disketu stejně nevejde ..

P.S. Zkoušel jsem i grub, ale asi jsem ho nepochopil. Po
spuštění napíše :

Probing devices to guess BIOS drives. This  may take a long
time.

A když pak na výzvu napíšu :

grub> setup /dev/sda

Error 11: Unrecognized device string

Tak nevím. Jako by k tomu disku neexistoval žádný záznam v BIOSu
nebo co.

Předem díky za každou radu.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz