SATA disky (Was: Re: MSI-KT4 Ultra SR (MS-6590) s SATAndisk)

Peto V. (2) konfery2 na seznam.cz
Pondělí Leden 26 17:38:26 CET 2004

Hi.

V celom tomto threade si neuvedomujete jednu veci.

U *dnesnych* HDD plati:
SATA=PATA
SATA su PATA disky, kt. maju "prerobene konektory" - nic viac. Urcite to
plati pre Maxtor, WD a Seagate (nie som si isty u 7200.x - ale asi aj
tam.)
Dokonca (mozno) aj u Hitachi (=IBM).

Nexce sa mi vyhladavat linky, ale tych 5 minut nex tomu "venuje autor". V
prip., ze sa mylim ma *URL* opravte - aj tak to bude len u 1-2 typov.

Dokonca to na "zakladovke disku" casto aj zvonku vidno, ze je ten disk
"prerobeny" (myslim Maxtor? - nemam poruke)
Zatial jedina vyhoda kable.
(Ano, az sa stane 6x SATA + 1-4xPATA na MoBo standartom, int. HW RAID
tiez, tak vyhody (P&P, hot swap, 150/300/600MiBit, low elec., uzke
kabliky )montaz, chladenie), noMASTER/SLAVE prevysia nevyhody
"nepohodlie", "problemovost" (radice a tak...))

Peter
www.lentus.sk
Vsetko pre Vase PC

PS:
Nie je to konfera o Linuxe?

PPS: Ozaj sa mi nezda nic zabavne na SATAn :(

BTW:
Ked uz vykon a xATA, tak RAID10/RAID50/RAID5 (popr. aj 1/0 - zavisi od
pouzitia) a PATA HW! radic s vlastnym CPU a 128MB a vsetky disky (IBM) s
8MB cache - vykon neskutocny.
(ano, za 3 roky jedine SATA2!)

A investovat do "zbytocnej" RAM. Skusenost - na super I/O vytazenom
stroji po zvyseni RAM z 512MB na 4GB (investicia miziva v porovnani s HW
RAID& new HDD &&&) disky uplne vegetia. (ak sa nemylim z 4.5-7.0 to
kleslo na 0.7-1.1 (ale mozu to byt aj ine cisla))