Free software a pou??v?n? non-free program? (Was: Re: Rozhovor nekolika lam...)

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Leden 27 08:34:41 CET 2004

	Proc? Ja naopak myslim, ze reseni na Linuxu postavena
nas zivi docela dobre.:-)

	A jiz jsem prezentoval, ze kdyz potrebuji pracovat a odvadet
vykony, tak tak cinim, kdyz si chci hrat, tak si hraji,
vzdy dle nalady a dle potreb...:-)

>  tak trochu nechapu, proc je tady tolik kapacit, ktere holt pouzivaji
>  jiny system a zbytecne mrhaji sve znalosti a schopnosti praci na
>  woknech ci necem podobnem v mnoha pripadech nepouzitelnem.

	Protoze pouzivam nastroje, ktere mi a) vyhovuji,
b) zefektivnuji moji praci, c) umi to co od nich potrebuji

	Sam muzete v archivu dohledat, ze jsem pouzival ruzne MUA -
zacalo to elm, pak pine, pak NetScape Mail, MS Outlook Express,
Mozilla Mail, MS Outlook - v mem pripade to neni o tom,
ze nejsem ochoten pouzivat jine systemy, naopak, vsechny jmenovane
jsem rutinne pouzival ke sve praci/studiu, proc jsem zakotvil
v soucasne dobe u MS Outlook jsem jiz zminil, nema smysl to
opakovat.

	Copak to je o tom, jakym papirem jsem si zrovna uterel z
adni cast?
Lidi vzbudte se, kdyby toto cetl nekdo z predstavitelu, kteri
vyrazne zasahli do hnuti okolo GNU by se nam v mnoha ohledech
museli smat. Zakladni myslenka, ktera se tim tahne je SVOBODA -
svoboda vyberu, svoboda ve smyslu freedom - podivejte se nejprve
na dokument Revolution OS, pak zacnete moralizovat (a treba
mozna
prestanete pouzivat vyraz OpenSource - protoze se dozvite,
ze to bylo umele vymysleno prave pro komercni svet...).

	Taky nadavate a moralizujete, ze systemy na UNIXovem zaklade
jiz zabily dost lidi a proto je zahodime a pujdeme vest svatou
valku jinde?

> mam trochu pocit, ze na linuxu nejsou poradna a dodelana
> reseni. je zde

	A jsou? Je uzasne, kolik projektu na kazdou cinnost je
na vyber, ale kvalita? Vyjimky potvrzuji pravidla, ale velka
cast projektu hostovanych treba sf.net je one-man-show, dle
toho to vypada a dle toho vypada rychlost vyvoje, je to OK,
ale at nikdo to nenazyva dodelanym resenim moznym rutinniho
nasazeni, tim to mozna v budoucnu bude - mozna...

> mnoho moznosti. ale nejak nedovedu pochopit, proc se nevyuziji.

	Treba proto, ze o ne neni zajem, kdyby byl, naslo by se
dost ochotnych - stejne jako v pripade OS, stejne jako v
pripade aplikacnich serveru i desktopovych aplikaci - priklady
jste, verim, schopen najit sam.