Free software a pou??v?n? non-free program? (Was: Re: Rozhovor nekolika lam...)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Leden 27 09:01:41 CET 2004

On Tue, Jan 27, 2004 at 08:11:27AM +0100, Pavel Kysilka wrote:
> zde si napisi par nazoru.
> 1) pouzivani linuxu ke korespondenci a praci::
> s pavlem janikem v tomto souhlasim.
> delal jsem par pohovoru, kdyz jsem shanel do tymu cloveka, co umi delat
> s linuxem. kdyz vam prijde vetsina mailu z outloku v html a zivotopis v doc,

 Ano souhlasim. Je to ale volba tech lidi stejne jako je vase (a byla by
 i moje) ty lidi asi nechtit do tymu.

> a zkontrolovanych avg, tak co si o tom mam myslet.
> 2) o necem to svedci::

 Co kdyz to svedci o tom, ze rade lidi to proste vyhovuje?

> 3) realne uziti linuxu::
> mam trochu pocit, ze na linuxu nejsou poradna a dodelana reseni. je zde
> mnoho moznosti. ale nejak nedovedu pochopit, proc se nevyuziji.
>   nechci to zde v konfere nejak prilis resit, proc se to ci ono
>   nepouziva.

 Jednou jsem se  ptal jednoho guru/vyvojare proc zrovna pouziva  RH a ne
 jinou  distribuci. Jako  jeden  z  mala  mi nerekl,  ze  proto,  ze  je
 nejlepsi, ale  protoze s  ni zacal  jako s  prvni a  staci mu  to, nema
 potrebu zkouset jinou. IMHO todle je casty duvod proc lide pouzivaji to
 ci ono.

 Jeste k te ideologii -- jsem  presvedcen, ze vetsina lidi pouziva linux
 a free-software ne z ideologickych  duvodu, ale protoze jim ty programy
 vyhovuji a  dokazou v nich  delat. Bohuzel z rady  ideologickych nazoru
 ruznych fouracu mam pocit, ze lidi by melo na free-software laka hlavne
 to "free".

 Tam kde  je dnes open-source je  hlavne zasluhou vyvojaru veci  jako je
 kernel, Gnome, KDE,  apache, a sposta dalsiho. Neni  to zasluhou clanku
 na  gnu.org ktere  ani  vetsina tech  co ten  software  pisi a  pouziva
 necte...

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>