SATA disky (Was: Re: MSI-KT4 Ultra SR (MS-6590) s SATAn disk)

Úterý Leden 27 14:46:51 CET 2004

On Tue, Jan 27, 2004 at 10:18:02AM +0100, Martin Lipinsky wrote:

> Ono totiz i ATA133 i SATA150 jsou jako rozhrani MNOHEM rychlejsi nez
> samotny disk mechanicky, a tudiz uzke hrdlo je sam disk, nikoli ksanda
> kterou ho s pocitacem spojite.

Disk ma cache a spise jde o rychlost, s jakou ty data dostanete do RAM
(tj. mensi overhead), nez o rychlost sekvencniho cteni nekolika desitek
MB.

Obecne jsou s tim vsak stale spise potize (jak u Windows, tak u Linuxu),
kde drivery bud rovnou zatuhavaji nebo maji mensi vykon nebo to pro
jistotu nechodi v pozadovane konfiguraci vubec (tj. nejake distribucni
jadro).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz