OT:qmail variable $USER

volesak na aristia.cz volesak na aristia.cz
Čtvrtek Leden 29 10:06:41 CET 2004

Dobry den,
predem prijmete moji omluvu za off topic, ale konference sendmail je snad
jiz mrtva, ci tam proste neni tolik erudovanych lidi jako zde. Vzhledem k
tomu, ze se zde v posledni dobe objevilo par dotazu na postfix a moc kamenu
nepadalo, osmelil jsem se take. Googlil jsem dost dlouho a nic jsem nenasel.

K memu dotazu:
Potrebuji zajistit logovani qmail-pop3d demona. Pouzil
jsem postup popsany zde:
http://qmail.ruk.cuni.cz/top.html
Qmail-popup redirects stderr to stdout, thus making it impossible to write a
wrapper around qmail-pop3d which writes to the logfile by writing to stderr.
Being a little cleverer with the shell, you can also redirect FD 7 onto
stdout like this:
/var/qmail/bin/qmail-pop3d-wrapper.sh /var/qmail/bin/qmail-pop3d Maildir
2>&1 7>&1

Once you've done that, qmail-pop3d-wrapper.sh can log to FD 7, like this:
#!/bin/sh
echo "qmail-pop3d: user $USER logged in from $TCPREMOTEIP:$TCPREMOTEPORT"
>&7
$@

Problem je v tom, ze se mi misto uzivatelskeho jmena nezobrazi nic. Proste
to promennou $USER ignoruje ci co.
--------
Jan 28 17:29:04 dsmail pop3d: 1075307344.150413 qmail-pop3d:user logged in
from xxx.xxx.xxx.xxx:1573
--------
Neporadil by nekdo?
Diky moc