Namet na disertacni praci

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Červenec 2 09:43:07 CEST 2004

Pavel Machek wrote:

> Nerikej dvakrat, o jednom sponzorovi vim ;-).

Sem s nim :-)

> Ta uloha "kompreseny filesystem co zrychluje" byla urcena pro PC-cko,
> ne pro digitalni fotak. Pro beznou pracovni stanici by to melo docela
> pomahat. [A pri algoritmu s dost rychlou dekompresi by to melo taky
> "zarucene neskodit o vic nez 10% na CPU case a neskodit na
> propustnosti zapisu ani cteni".

Pred nekolika lety, mam takovy pocit ze to byl Western Digital, udelal
kompresi primo do disku. Pak to asi vyhnilo na tom, ze komprese
zpomaluje u stale rychlejsich disku zapis.

Taky se za davnych dob (>10 let)pouzivaly kompresory RAMky, ktere
nejenze ramku cistily od zahnivajicich bobku, ale take komprimovaly
obsazene, lec fakticky nevyuzite oblasti.

Lec vzhledem rozvoji pametovych a zaznamovych technologii, bych ocekaval
mnohem vetsi prinos komprese dat "za letu" nekde jinde - treba datove
spoje (tak treba toto se dnes jiz provozuje, je to
nejlevnejsi/nejrychlejsi cesta jak zvysit stavajici konektivitu).

Vzpomente si, jak rychle jste kdysi modemem mohl prenest 10MB soubor
plny binarnich nul (a kolik se pri tom ve skutecnosti preneslo dat!) a
jak je tomu dnes :( Skoro vsichni komprese povypinali.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!