Namet na disertacni praci

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Červenec 2 09:50:58 CEST 2004

	No ona SW komprese v podobe Stackera byla ve sve dobe k
nezaplaceni (realne jsem na 40MB disk ukladal asi tak 2.3 tolik -
dokonce ani plytvani FAT nevadilo)...

> Taky se za davnych dob (>10 let)pouzivaly kompresory RAMky, ktere
> nejenze ramku cistily od zahnivajicich bobku, ale take komprimovaly
> obsazene, lec fakticky nevyuzite oblasti.

	A casto jeste vice shazovaly i tak padave produkty na bazi MS
Windows...:-)

	Ted vazne - neco podobneho kdysi davno nekdo chtel realizovat v
Linuxu - jak Linux compressed FS (ten snad existuje do dnes, ve sve dobe
pracoval nad ext2), tak Linux compresses memory/RAMdisc... Netusite, kde
je temto projektum konec pripadne v jak pouzitelnem stavu s ohledem na
aktualni trendy a moznosti kernelu vypadaji dnes?

> Vzpomente si, jak rychle jste kdysi modemem mohl prenest 10MB soubor
> plny binarnich nul (a kolik se pri tom ve skutecnosti
> preneslo dat!) a
> jak je tomu dnes :( Skoro vsichni komprese povypinali.

	Vzpominam... a povypinalo se to proto, ze neni vypocetni sila a
penizky musi tect... je hezke, kdyz modemovy rost ma rekneme 500 modemu,
bohuzel to znamena 500x komprese a tim padem nikoli 500xMAX datovy tok,
ale v realni treba 500xMAXx2.. a to musi zase nekdo financovat, no a
pokud je financovan z toho, jak dlouho jste pripojeni, byla by komprese
kontraproduktivni...

	Krasne je o tom psano na Lupe - CProxy vs. PPP on-fly komprese,
proc to delat in-nature, kdyz jde vymyslet slozite polofunkcni
zhyralosti...