pripojenie malej firmy do internetu cez wifi / dsl

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Červenec 7 12:08:32 CEST 2004

On Wed, 7 Jul 2004, Dusan Zatkovsky wrote:

> -	browsovanie+konektivita z firmy - tipol by som si asi na NAT, tusim
> 	to uz vedia robit priamo adsl routery (kamos mi ukazoval nejaky
> 	8-portovy s web konfiguraciou)

Ano, bud muzete ten ADSL modem nastavit tak, ze on bude mit verejnou IP
adresu a NAT bude delat on, a nebo ho muzete (samozrejme zalezi na typu
pouziteho modemu, ruzne modely umeji/neumeji ruzne veci) nakonfigurovat
jen jako jakysi switch a tu IP adresu si pribindovat az na nejaky Vas
router za nim.

> -	email? ako riesit email, ked je viac klientov na 1 adsl? Postu
> 	nemienim tahat ako pop3 cez DSL, chcem ju mat na nejakom lokalnom
> 	SMTP az za DSL linkou. MX zaznam nastavit na staticku IP, pridelenu

Ano, pokud budete mit pridelenou statickou verejnou IP adresu, tak je toto
nejlepsi reseni. V pripade ze pouzijete moznost kdy NAT a firewall bude
delat uz ten ADSL modem, tak na nem budete moci nastavit forwardovani
portu 25 na nejakou vnitrni adresu, na ktere bude Vas mailserver.

> Ked budem mat adsl so statickou IP, preroutujem sa na nu zvonku?

Ano.

--
JiKos.