Qmail - obrana proti multiple recipients

Charousek Karel karel.charousek na zp-medica.cz
Čtvrtek Červenec 8 10:37:48 CEST 2004

> [...]
prijemcu.
> Obvykle to budou asi nejaka hrozne vtipna videa cca 10MB. Jelikoz nase
odchozi
> linka neni prilis silna, tento "dulezity" mail zablokuje odesilani
> ostatnich mailu na docela dlouhou dobu nez ho qmail rozesle vsem
> uvedenym adresatum.
>
> Nemate nejake reseni?
>
> Zkousel jsem nastavit smtproutes na SMTP naseho ISP. To ale nepomaha,
> protoze qmail stejne ten mail rozdeli a posila ho zvlast. Jedine ho
> nejak donutit aby ten mail nerozdeloval a poslal tak jak je.

qmail dorucuje Single RCPT ( tedy jeden prijemce = jeden mail )
a neda se to zmenit.

Je otazka jestli jiny MTA, ktery umi Multi RCPT ( vice prijemcu na jednom
hostu = jeden mail ),
kdyz se mu nastavi defaultni smtp route, tak jestli ten mail rozdeli
( rozdeli ve smyslu po ruznych hostech) nebo ne?

> Pak me napadla moznost s aliases/ppp tj. odchozi postu skladovat a
> posilat davkove pomoci serialmailu. To se mi ale moc nelibi, protoze
> musim dorucovat postu i na nekolik serveru ve vnitrni siti.
>
> Nebo nejak qmail donutit aby maily dorucoval v jinem poradi. Tj. aby
> nezaplacl vsechny concurrencyremote tim jednim mailem, ale dorucoval
> jen na jednu adresu z toho kritickeho mailu a k tomu pribral dalsi emaily
z fronty.

Zkusit omezit concurrencyremote, pak se pujde dat na lince 'pohnout', ale
stejne pres ni
bude muset vsechno projit.

Nebo si doslapnout na 'zlobive uzivatele'  ...  sto prijemcu pro 10mb
zabavne video :-)

> Predem diky za inspiraci.
>
> Petr

K.