Qmail - obrana proti multiple recipients

Petr Kristan petr.kristan na epos.cz
Čtvrtek Červenec 8 09:41:13 CEST 2004

Zdravim.

Posledni dobou narazim s nasim qmailem na problem se sirkou linky. Obcas
se mi ve fronte objevi nekolik mailu, ktere maji desitky az stovky prijemcu.
Obvykle to budou asi nejaka hrozne vtipna videa cca 10MB. Jelikoz nase odchozi
linka neni prilis silna, tento "dulezity" mail zablokuje odesilani
ostatnich mailu na docela dlouhou dobu nez ho qmail rozesle vsem
uvedenym adresatum.

Nemate nejake reseni?

Zkousel jsem nastavit smtproutes na SMTP naseho ISP. To ale nepomaha,
protoze qmail stejne ten mail rozdeli a posila ho zvlast. Jedine ho
nejak donutit aby ten mail nerozdeloval a poslal tak jak je.

Pak me napadla moznost s aliases/ppp tj. odchozi postu skladovat a
posilat davkove pomoci serialmailu. To se mi ale moc nelibi, protoze
musim dorucovat postu i na nekolik serveru ve vnitrni siti.

Nebo nejak qmail donutit aby maily dorucoval v jinem poradi. Tj. aby
nezaplacl vsechny concurrencyremote tim jednim mailem, ale dorucoval
jen na jednu adresu z toho kritickeho mailu a k tomu pribral dalsi emaily z fronty.

Predem diky za inspiraci.

Petr

--
Ing. Petr Kristan