Jak identifikovat font

Neděle Červenec 11 20:20:30 CEST 2004

On Thu, 8 Jul 2004, Vlastimil Ott wrote:

> Jeste mi neni jasny vztah mezi oznacenim 10x10 a definici fontu.

Nejsem si jisty, jestli rozumim otazce. 10x10 je proste definovany alias
pro XLFD odpovidajici urcitemu fontu. Logika tech aliasu je obvykle
takova, ze XxY jsou fonty, ve kterych jsou pismenka v "chliveccich"
X pixelu sirokych a Y pixelu vysokych.

> Jak zmenim font 10x10 bez zasahu do fonts.alias?

Tim, ze vytvorim vlastni fonts.alias a reknum X serveru, aby ho pouzival
(viz xset fp).