Jak identifikovat font

Vlastimil Ott linux na e-ott.info
Neděle Červenec 11 21:08:38 CEST 2004

Pavel Kankovsky napsal/a dne 11.07.2004 20:20:

> Nejsem si jisty, jestli rozumim otazce. 10x10 je proste definovany alias
> pro XLFD odpovidajici urcitemu fontu. Logika tech aliasu je obvykle
> takova, ze XxY jsou fonty, ve kterych jsou pismenka v "chliveccich"
> X pixelu sirokych a Y pixelu vysokych.

To chapu, jasne, ze to jsou fixed fonty. Jde mi o to, kde je napsano, ze
font 10x10 ma sirku a vysku zrovna 10 bodu - to je mkfontdir, nebo co
generuje fonts.alias, tak chytry, ze to pozna z nazvu? A kde jsou ty
nazvy ulozeny? Interne v te utilite? Cili kde je definovan tento vztah
mezi nazvy (5xneco) a definici fontu:

5x7          -misc-fixed-medium-r-normal--7-70-75-75-c-50-iso8859-1
5x8          -misc-fixed-medium-r-normal--8-80-75-75-c-50-iso8859-1

> Tim, ze vytvorim vlastni fonts.alias a reknum X serveru, aby ho pouzival
> (viz xset fp).

Taky znam, ale neni nejaka jednoducha cesta, jak zmenit kodovani vsech
fontu v fonts.alias? Tim nemyslim manualni zamenu pomoci nejakeho
parseru, jak jste radil, ale napr. pomoci .Xdefaults, kde nas hovor
zacal. ;-)

Ale vidim to tak, ze to asi jinak nepujde...

Diky,

--vo

--

Vlastimil Ott