bezpečně přidat disk do raidu bez rebootu?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 12 11:53:47 CEST 2004

David Jez wrote:

>   Smula... melo tam byt nr-raid-disks 2 a device hdc1 failed-disk 1
>   Takto to budes blbe rozchazet, protoze v hlavicce toho pole je jiz
> napsano ze ma jeden disk a hotaddnout se ti tam dalsi nepovede protoze
> to je jakysi disk mimo pole. Jedine vytvorit znovu pole s failed diskem
> a pak ho tam pridelat (pokud to nejde tak umounti stavajici pole a
> data nalij na nove pole uz s dvema disky na tom disku ktery chces pridat
> a pak pridas misto failed ten puvodni).

Objevil jsem utilitu raidreconf-latest.tgz, ktera umi delat vseljake
konverze (backup first :-(  ). nicmene i tam se pise, ze musim pole
napred zastavit, coz jaksi na tom stroji nejde, ze.

Takze prozatim udelam jednoduche rucni reseni pomoci
dd if=/dev/hda1 of=/dev/hdc1

Sice to neni to co jsem z toho chtel udelat, ale budiz. Dam to vdet taky
tvurcum distribuci (RH, MDK), at s tim pocitaji a davaji tam automaticky
failed-disk pokud je aktualni pocet disku mensi nez potrebny pro
plnohodnotny (lec stale pouzitelny) chod raidu.

Dekuji vam mockrat, JL.