bezpečně přidat disk do raidu bez rebootu?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 12 14:00:23 CEST 2004

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> [...]

Tohle je ale popisovanéu starého raidu (<0.5x)

mkraid --force-resync --really-force dev/md0 /dev/hda1

a taky to nezvládne za provozu.

Mohlo by to být tedy takto?

/etc/raidtab: hdc jako failed-disk

kill kdeco :-(
init 1 :-(
mount -o remount,ro / /dev/md0 :-(
mkraid --force dev/md0 /dev/hda1

z tohoto posledního bych ale měl přece jen trochu obavy:

	...initializing  RAID  devices destroys all of the data on the
consituent devices.
	--force Initialize  the  consituent devices, even if they appear to
have data on them already.

Anebo naopak udělat /dev/hda (ostrá data) jako failed a nebrat ohled na
to že je to už raid, udělat raidy na hdc postupem stejným jako je
popsáno root-raid-howto či jak se to jmenuje s tím, že číslovat začnu od
md11 (momentálně tam je fakt 10 raid partišen) + příslušná úprava lila,
fstab atd?

> vždy zafungvalo (a v podstatě jsem klidně řekl novou podobu pole, prostě
> se přepsal RAID superblok aktuální konfigurací, resp. tím, co jsem mu

Kdy to bylo? mám taky zkušenost s raidy 0.5x a tam teda šlo kdeco.

> jako raidtab předhodil - jen bacha, aby pochopil správně ten dobrý a
> "nový" disk...=> nejlépe ten nový jako failed a poté raidhotadd), dělal

Děkuji, JL.