Jak identifikovat font

Pondělí Červenec 12 22:42:28 CEST 2004

On Sun, 11 Jul 2004, Vlastimil Ott wrote:

> To chapu, jasne, ze to jsou fixed fonty. Jde mi o to, kde je napsano, ze
> font 10x10 ma sirku a vysku zrovna 10 bodu - to je mkfontdir, nebo co
> generuje fonts.alias, tak chytry, ze to pozna z nazvu?

Je to ulozeno ve fonts.alias. Coz jsou soubory "generovane" rucne.
mkfontdir pak jenom vezme obsah fonts.alias (a fonts.scale) a prida ho do
generovaneho fonts.dir.

> Taky znam, ale neni nejaka jednoducha cesta, jak zmenit kodovani vsech
> fontu v fonts.alias? Tim nemyslim manualni zamenu pomoci nejakeho
> parseru, jak jste radil, ale napr. pomoci .Xdefaults, kde nas hovor
> zacal. ;-)

Takhle magicky to nejde, uz jen z toho duvodu, ze .Xdefaults je vec
klientu, zatimco fontove aliasy (tyhle (*)) jsou interpretovany na strane
serveru.

(*) Aby to nebylo tak jednoduche, tak muzou byt samozrejme i aliasy
klientske, ale ty se tykaji jen klientu fungujicich pres Fontconfig
(viz fontconfig(3)), tedy ne klasickych X klientu pouzivacich veci jako
XLoadFont.

Ale pochopitelne lze nejakym skriptem projit fontpath, protahnout vsechny
nalezene fonts.alias skrz sed atd. Otazka je, zda je to dobry napad,
protoze od tehle zkratek se ocekava, ze budou mit ocekavanou semantiku.

I kdyz sel by udelat takovy hack do Xlibu, ze by klient pri pokusu o
pristup k fontu pres neco, co vypada jako alias, se serveru zeptal na
prislusne XLFD, nahradil v XLFD kodovani za jine a na nacetl font podle
toho noveho XLFD.