Zachrana dat

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Čtvrtek Červenec 15 10:57:50 CEST 2004

On Thu, Jul 15, 2004 at 10:04:35AM +0200, Pavel Lisy wrote:
> Pred tim pry daval jeste toto:
> tar -czvf /dev/hda1 /home/user
>
> Myslel jsem, ze tohle definisivne znicilo filesystem, ale to pry
> skoncilo s chybou a potom sel jeste (ten puvodne zmineny) prikaz
> spustil. Tak nevim, jestli "zabralo" uz to prvni? Toto by byl asi horsi
> pripad, ne?

On zalohoval svuj adresar, ale poustel to pod rootem, ze?
Filesystem (jestli byl na hda1) to pekne prepsalo. Ted je otazka co
se delo dal. Jestli do toho sly dalsi zapisy nebo ma alespon ten kus nez
to hodilo chybu zatarovany na hda1.
Bude dobre nabootovat z nejakeho rescue CD a zkusit roztarovat
z /dev/hda1 kam az to pujde (gzip zahlasi crc error) nekam ne nejaky
jiny disk nebo jinou partition.
Napred muzete zkusit jestli to za to vubec stoji
gzip -d </dev/hda1 |wc -c
To by melo napsat pocet dekomprimovanych bajtu.
Jestli tedy wc je na nejakem rescue CD.
Obnova zbytku dat z filesystemu hda1 - to zalezi jak si tech dat ceni.
Nejake nastroje na to existuji - neco je v archivu konference, ja jsem
to nastesti jeste nepotreboval.
Nejake rescue CD je treba http://www.sysresccd.org/, ale to asi zrovna
nejaky zachranovaci soft na rozboreny filesystem neobsahuje.
--
Zito