Evolution a adressbook v OpenLDAPu

Lubomír Klubus lubomir.klubus na orgrez.cz
Pondělí Červenec 19 14:07:14 CEST 2004

Dobrý den,
Váš problém asi nedokážu posoudit, Evolution jsem nepoužíval. Ovšem můžu se
podělit o jiné zkušenosti s LDAP a jinými poštovními klienty.
Používání titulů v dn:cn= mi dělalo také nejrůznější problémy, takže jsem od
toho upustil a v DN tituly nepoužívám.
A například klient Mozilly 1.5 neumožňoval použití uživatelského jména DN s
háčky a čárky  , což například v Outlooku bez problémů šlo. Ovšem Outlook
měl zase jiné mouchy- není totožné zobrazování LDAP v Outlooky 2000 a
Outlook XP a to například:

o = Firma, a.s. (název firmy či organizace - v Outlooku 2000 se zobrazuje, v
Outlooku XP se nezobrazuje)
nebo v

displayName = Ing. Novák Novák (Nadefinujete si osoby jméno s tituly do této
proměnné, Outlook 2000 to nezobrazuje, Outlook XP zobrazuje správně)

Nejideálnější je asi nepoužívat vůbec skutečné jméno , ale raději použít
uživatelské jméno uin
Například

dn: uin=lubomirklubus, dc=firma, dc=cz

A prostě jen správně vyplnit o,ou sn,givename, cn, displayname, mail a
podobně.

Pak totiž jde použít jméno v takovém tvaru nejen pro databázi e-mailů, ale
například i pro ověřování přes LDAP v proxy serveru Squid apod. (z důvodu,
že se použije pro ověření v proxy uživatelské jméno uin a heslo a nemusí se
použít skutečné ujméno cn)

Pro editaci LDAP používám buď Ldapbrowser nebo JXplorer.

Lubomír Klubus