UPGRADE SYSTEMU

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Červenec 20 01:11:02 CEST 2004

On Mon, Jul 19, 2004 at 10:40:18PM +0200, jmlika na volny.cz wrote:

>      No obvykle když se instaluje systém, tak se bootuje z instalačního
> média. To na dálku uděláte těžko.

Ale šlo by to, něco takového jsem dělal zrovna minulý týden, když jsem
na poslední chvíli zjistil, že počítač, na který chci instalovat novou
verzi systému, nemá CD mechaniku. To instalační médium obvykle bootuje
přes isolinux, takže se stačí podívat do jeho konfigurace, jaká image
jádra a jaká image do ramdisku se používá. Pak vytvořit příslušnou
položku do /etc/lilo.conf a instalace může začít.

>      Napadá mě jedině nainstalovat to na jiném počítači, obsah disku
> překopírovat na cílový počítač, kde bude na nový systém připravena volná
> partition, zkonfigurovat zavaděč a vzdáleně restartovat.

To by samozřejmě šlo.

>      Existují prostředky, jak se vzdáleně připojit ke konzoli bootujícího
> počítače (klávesnice, výstup VGA), které se používají např v
> serverhostingových centrech, kde je i obsluha, která vám založí do
> mechaniky potřebné CD.

Nebo použít některý ze systémů pro automatickou instalaci. Základní
instalace a konfigurace systému se tak dá nadefinovat poměrně pohodlně,
přinejmenším na to, aby se systém rozběhl a byla funkční síť a sshd.
Zbytek se už dá dodělat ručně.

>      Pokud nemáte možnost použít zmíněné prostředky, tak se do toho raději
> vůbec nepouštějte. Na 99% to nedopadne dobře.

Také bych si netroufal provádět takovou ekvilibristiku na počítači,
který je aspoň trochu důležitý. Těch problémů, které se tam mohou
vyskytnout a na kterých to může havarovat, je příliš mnoho - aniž by
muselo nutně jít o mou chybu. Jinak by to rozhodně byl zajímavý
experiment...

Navíc zdůrazňuji, že se také bavím o instalaci nové verze systému od
nuly, ne o skutečném upgradu. Ten by byl ještě horší.

							  Michal Kubeček