apm nebo acpi ???

Robert Svoboda r080 na atlas.cz
Úterý Červenec 20 09:49:44 CEST 2004

* pat <pat na xvalheru.org> [2004-07-19 15:30]:
> Ahoj,

Zdar,

> potreboval bych na notebooku sprovoznit uspavani a chci se
> zeptat, co bude vhodnejsi pouzit (APM nebo ACPI).

rozhodne APM, ACPI ma stale spoustu problemu (podle toho, co
citavam na linux-thinkpad listu, sam jsem to zkousel asi pred
pul rokem).

> O co mi vlastne jde:
> - kdyz zavru dekl, tak by se mel notes uspat

neni problem, funguje bez jakehokoli nastavovani

> - kdyz je uspany a zmacknu power, tak se probudi

kdyz otevres dekl, tak se probudi

> - pripadne uspavani po predem definovanem casovem useku
> (hodina i vice)

tohle by myslim melo chodit, kdyz pobezi apm demon, lze
suspendnout pomoci apm --suspend, takze to das do cronu a je
to...

to, o cem mluvim se jmenuje suspend, pak jeste existuje stav,
kteremu se rika hibernace a k te vedou dve cesty:

1. vytvoreni hibernacniho fajlu na disku (utlita tphdisk
myslim, pod linuxem, nebo se neco da stahnout primo od IBM,
ale je to pro win). Nevyhoda je, ze je to pomale (v radu
minut) a zabira to na disku misto.

2. swsusp, hibernuje do swapu, rychlejsi, komprese a ja nevim
co jeste, http://swsusp.sf.net , je potreba patchovat kernel.

> Pouzivam IBM TP R40/Slackware10. Je mi celkem jedno, jestli
> budu muset kompilovat jadro nebo ne. Pouzivam kernel 2.4.26
> - v nejhorsim prejdu na 2.6.x, ale to bych celkem nerad -
> prece jen nejsem guru :-\

chodilo mi to i na 2.4, na 2.6 nepotrebujes byt guru, spis
bych rekl, ze ti to par veci zjednodusi

--
Robert Svoboda