apm nebo acpi ???

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Úterý Červenec 20 12:36:55 CEST 2004

On 20. Jul, 12:12 PM CEST, barinap <barinap na blade-comp.com> wrote 19 lines:
> Zrovna to zkousim rozchodit v Gentoo na mem Aceru. Mam v kernelu apm i
> acpi, ale apm nefunguje vubec. Nejde ani zavest modul. Acpi sice
> notebook uspi, ale uz se neprobudi :-( Zkousel jsem to pres Klaptop.
>
> Zkousel na tomhle notebooku Acer Travelmate 223 knopix, slax ale zadny
> si s pam neporadil. Mam tam i MDK 9.2. Ten pri pokusu notebook uspat apm
> -s akorat uzamkne display. Funguje uspavani nekomu na Aceru ?

Všude se dočtete, že apm je historická záležitost. A vztah k ACPI? - Aby si
výrobci HW zjednodušili život, přesunuli logiku šetření a uspávání na SW.
Jenže pak je problém, že když tam mají mooooře bugů, pak musí výrobce SW ty
bugy dopilovávat, jenže vendoři těch ntb jaksi nejsou ochotni své bugy sdělovat
komukoliv a komunitě už vůbec ne...tak se to plácá ruznými DSDT tabulkami
apod.

Pokud je notebook mladší pěti let, používejte ACPI (raději). Pokud funguje
apm, používejte apm

MK