nefunkcni zvuk u TV karty v SuSE 9.1

Petr Koval pk na nux.at
Středa Červenec 21 02:01:25 CEST 2004

Jiri Chaloupka wrote:

> Zdravim,
> po upgradu (klasickem a posleze i formou kompletniho preinstalovani) na
> SuSE 9.1 mi nejde zvuk u tv karty.
> Podotykam, ze jsem dohledal v archivech podobny problem, jehoz vyreseni
> spocivalo v doinstalovani KAMix, nicmene tento nainstalovany mam.
>
> K detailum - mam TV kartu WinFast 2000 <<neco>> v PCI slotu, ta ma
> vyvedeny zvuk dozadu a kablikem se spojuje se vstupem na on-board zvukovce
> zakladni desky (chipset NVidia2).
>
> Pred upgradem to chodilo na SuSE 9.0, nadale to chodi na paralelnim
> [...]

Cumni se, jestli se neco nezmenilo na /etc/modules.conf
porovnanim s /etc/modules.conf.- pokud se na principu konfigurace
od verze 7.3 neco nezmenilo.
Pokud se na principu konfigurace (modules) neco zmenilo, tak asi ty sam
budes vecet co presne. Ja sem napr. nebyl schopen u gentoo nazaklde bezne v
internetu pristupnych popisu aktivovat bttv uz jen tv tuner vubec a musel
sem pouzit identicke konfigurace od predem uzivaneho suse 7.3 systemu.

U gentoo nebyla mozna zmena v /etc/modules.conf jelikos se tato systemem
samotnym pri jakemkoliv modules updatu znovu nastavuje. Pro jakekoliv zmeny
sem musel tedy pouzit dynamickeho rozsirovani pres
dodatecny /etc/modules.d/bttv ktery sem si takto vytvoril:

# /etc/modules.d/bttv
#
#in /etc/modules.conf
#
# alias char-major-81   bttv
#
# Support for i2c and lm_sensors
# alias char-major-89   i2c-dev
#
# externsion from suse 7.3
#
options bttv    card=2 pll=1 radio=1
options tuner   debug=0 type=1
post-install     bttv  /sbin/modprobe "-k" "tuner"
post-install     bttv  /sbin/modprobe "-k" "msp3400"
post-remove      bttv  /sbin/modprobe "-r" "msp3400"
post-remove      bttv  /sbin/modprobe "-r" "tuner"

U SuSE 7.3 se to nachazelo ale primo v /etc/modules.conf.
Takto upravane aktuelni Gentoo takto uz nema zadne problemy
s pouzitou Hauppauge Win/TV pci.

Jak si asi vsimnes, je totiz zapotrebi reinitu jistych modulu ve spravnem
poradi.

moduly tykajici se TV Karty mam loadovane takto:

tuner                  10248   1  (autoclean)
tvaudio                14120   0  (autoclean) (unused)
msp3400                17600   1  (autoclean)
bttv                  103552   2
i2c-algo-bit            7176   1  [bttv]
i2c-core               13220   0  [tuner tvaudio msp3400 bttv i2c-algo-bit]
videodev                6688   5  [bttv]
soundcore               4132   8  [bttv snd]

snd neuvadim pod tim je cely alsa strom ;-)

mozna ti to nejak pomuze

Petr

--
NuX AusTria - Virtual Private & Wireless Networking
Internet: www.nux.at or Intranet: www.nux.lan