Zalohovaci software - testovanie

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Červenec 22 15:31:00 CEST 2004

	Ano mas pravdu, ze takto se to casto dela, ale uz casto jsem si
pokladal otazku, k cemu mi jsou potom takto vytvorene zalohy... - jak
rikam, realne se CASTO takto zalohuje, ale pozastavme se nad tim, co tim
zalohovanim vlastne chceme dosahnout, jak ho delame a zda-li je to
konzistentni... vetsina backup metod a nastroju totiz nedela to co
clovek ocekava, ale to co se jim rekne...

	Ona treba nektera databaze se vubec jako obraz souboru (ci RAW
zarizeni) NIKDY nezalohuje, ale k serveru je pripojena paskova jednotka
ciste za ucelem zalohovani databaze a to probiha tak, ze vsechny
provedene operace nad databazi jsou v podobe zurnalu zapsany na tu
pasku.... Pravda, obnova takoveto databaze neni trivialni, ba co vice,
spusti-li se obcas tzv. datova pumpa a prubeh transakce prekroci
povoleny pocet stranek je BIG problem, ale na druhou stranu ta zaloha
fakt k necemu je... - takto se treba "zalohuji" nektere systemy v
pojistovnictvi, takze to neni vymysleny laboratorni postup.

> komplet "oddelit". Ktore z uvedenych bekapovacich systemov to
> ozaj robia? Tar
> ani dump nie.

	Ano, pokud si pamatuju, okolo dumpu byla v dobe, kdy se objevilo
2.4.0 jadro velmi bourliva debata, protoze ani on realny snapshot FS
neudelal... - jak je tomu dneska nevim, dump pomalu ale jiste vysumel z
distribuci... (aspon se neinstaluje by-default)...