Zalohovaci software - testovanie

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Červenec 23 17:41:36 CEST 2004

On Fri, Jul 23, 2004 at 04:03:10PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Uvnitr at si db system dela co chce (treba at si data pise klinovym
> pismem na hlinene desticky), ale pokud dojde k nejake forme "standardniho
> vypadku" a on se s tim patricne nevyporada, pak dojde k poruseni
> transakcnich vlastnosti i smerem ke klientum.

Standardní výpadek je přerušení síťového spojení. Standardní výpadek je
okamžité odstřelení klientské aplikace signálem KILL. Trvám na tom, že
přerušení napájení na serveru nebo kernel panic tamtéž _nejsou_
standardní výpadky. To jsou mimořádné situace.

> Cela ta diskuse zacala u toho, zda je mozno odzalohovat databazi tak, ze
> se vyrobi snapshot okamziteho stavu jejich souboru. To v podstate odpovida
> nahlemu umrti systemu bez nejakych predsmrtnych kreci. To je ta *nejmene
> zakerna* forma vypadku, jakou si lze vubec predstavit. A pokud se z ni ten
> db system nedokaze stoprocentne spolehlive zotavit, tak uz se nemuze
> dokazat zotavit vubec z niceho. Proto jsem doporucoval ho premistit do
> popelnice.

V tom případě nezbývá než opakovat, co jsem napsal hned na začátku.
Pokud to chápete takto, pak do té popelnice patří naprostá většina
databázových systémů a také poměrně značná část filesystémů. A z důvodů,
které jsem popsal už v minulých příspěvcích, v tom nevidím nic špatného.
Nejsem toho názoru, že by databáze měla suplovat funkce hardware nebo
operačního systému. Na zabezpečení proti takovým mimořádným situacím
jsou určeny úplně jiné nástroje - třeba replikace. Transakce k tomu
neslouží a ani s takovým cílem nebyly navrženy.

							  Michal Kubeček