Zalohovaci software - testovanie

David Kostal kron na informatics.muni.cz
Pátek Červenec 23 15:39:23 CEST 2004

> Třeba to. Ale také to, že transakce jsou záležitostí komunikace mezi
> databázovým serverem a jeho klienty (v některých případech je tím
> klientem databázový server sám). Nemají žádný vztah k tomu, co se děje
> mezi databázovým serverem a filesystémem.

ja bych rekl ze to D by prave melo zajistit i to, ze transakce bude
poznamenana na disku (eh, v datovem souboru, v transakcnim logu)
i pokud server vypnu hned pote co klientovy bylo oznameno ze transakce
skoncila. Nebo se mylim a durability ma jiny vyznam?

> Ale důležitější tady je, že transakce nebyly nikdy zamýšleny jako
> prostředek proti problémům _pod_ databází. A proto nelze považovat za
> jejich chybu, pokud nás nechrání před takovými problémy. Stejně jako

Nechrani nas pred tim ze disk jako takovy umre. Nebo ze rucne ty data
prepisu. Ale mely by nas chranit i pred tim ze transakce bude "provedena"
jen do "restartu" databaze.

> devítek na čtyři - ale už jsem viděl na vlastní oči situaci, kdy zapnutí
> takové featury (maximální garance, že on-disk databáze přežije i výpadek
> napájení) způsobilo u některých operací zpomalení na třicetinu.

O je, samozrejme ze to tak je. O tom tusim taky Pavel mluvil. Proto treba
muze byt hw scsi raid pomalejsi nez IDe disky - proste zapis se
nekesuje.

> příliš velká. A tam, kde opravdu potřebuji takovou míru spolehlivosti,
> bude pořád výrazně levnější zdvojit klíčové komponenty (včetně zdroje a
> té UPS) než paranoidní politikou zápisu na disk řádově zpomalit běh
> aplikace a dohánět to nákupy hardware, který by to utáhl.

Ne, tam kde je to opravdu potreba se zapne "paranoidni politika"
zapisu na disk _a_ zdvoji se hardware.

> Jak už jsem napsal výše: všechna ta čtyři písmenka se týkají toho, jak
> to funguje směrem ven. Ne toho, jak databáze komunikuje s nižšími
> vrstvami.

Hej, ty nizsi vrstvy jsou soucasti te databaze. Nemuzu oznamit ze
transakce skoncila kdyz data nejsou opravdu ulozena. Jinak by to D
neplatilo [cituji PK: Nemluve o tom, ze to je to v rozporu s D ve
vyse uvedenem ACID.]

david kostal (kron na fi.muni.cz)
----+

Odchozí zpráva již neobsahuje žádný virus.