Zalohovaci software - testovanie

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Červenec 23 18:11:13 CEST 2004

On Fri, Jul 23, 2004 at 03:39:23PM +0200, David Kostal wrote:

> ja bych rekl ze to D by prave melo zajistit i to, ze transakce bude
> poznamenana na disku (eh, v datovem souboru, v transakcnim logu)
> i pokud server vypnu hned pote co klientovy bylo oznameno ze transakce
> skoncila. Nebo se mylim a durability ma jiny vyznam?

viz níže

> O je, samozrejme ze to tak je. O tom tusim taky Pavel mluvil. Proto treba
> muze byt hw scsi raid pomalejsi nez IDe disky - proste zapis se
> nekesuje.

> Ne, tam kde je to opravdu potreba se zapne "paranoidni politika"
> zapisu na disk _a_ zdvoji se hardware.

Zdvojení nepomůže - už v minulém příspěvku jsem psal, že to zpomalení
bylo více než o řád, i u naprosto běžných operací typu jednoduchého
'update T1 set C1=C1*1.1' to byly 3 sekundy versus 90 sekund. Proto je
v takovém případě podle mne vhodnější paranoidní politiku nezapínat a
raději provést replikaci na další dva servery - je to levnější,
rychlejší a přinejmenším stejně spolehlivé.

> Hej, ty nizsi vrstvy jsou soucasti te databaze. Nemuzu oznamit ze
> transakce skoncila kdyz data nejsou opravdu ulozena. Jinak by to D
> neplatilo [cituji PK: Nemluve o tom, ze to je to v rozporu s D ve
> vyse uvedenem ACID.]

K tomu už jsem se vyjádřil několikrát. Databáze to obecně není schopna
garantovat a dost často ani zjistit. Takže jakékoli garance platí
nejvýše do té míry, nakolik spolehliví jsou vaši dodavatelé (což platí
nejen u počítačových systémů).

							  Michal Kubeček