Zalohovaci software - testovanie

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Červenec 23 15:45:44 CEST 2004

	Mozna mluvime jinym jazykem, ale bud je to atomicka operace -
jak ji lze rozdelit? Nebo to neni atomicka operace, ale soubor operaci,
ktere chceme aby na venek byly atomicke - jiny pripad "mezi" si neumim
namodelovat ani predstavit... Co jste mel na mysli Vy? A transakce jsou
druhý případ v mém chápaní, proto nevím co to je atomická operace pod
dvěma samostatnými transakcemi...

> Ale důležitější tady je, že transakce nebyly nikdy zamýšleny jako
> prostředek proti problémům _pod_ databází. A proto nelze považovat za

	To jistě že ne, ale chcete říci, že někdo v pudu nesebezáchovy
implementuje transakce tak, že na konci po commit a návratu do aplikace
jsou stále data pouze v paměti, která je třeba nějak dostupná prosředku
IPC a tedy nezapsaná na médium?

> nebudu považovat za chybu procesoru, že mne jeho systém ochran paměti
> nechrání před vadou paměťového čipu.

	Skutečně? A co HW přerušení přesně pro tyto účely?

> Výpadky napájení (nebo jejich ekvivalenty) u systémů s UPS
> nepřicházejí
> rozhodně tak často, aby pravděpodobnost těch velkých průšvihů byla

	Přichází tak často, jak se vyskytují poruchové UPS. Mám-li
soudit ze svého okolí, tak za posledních několik let jsem měl v rukou
daleko více vadných UPS, než jsem za svůj život zažil výpadků napájení -
lze z toho usuzovat, že vložení USP mezi dodavatele elektrické energie
(a tedy nejlépe tu UPS využiji jako přepěťovou ochranu) a server ma za
následek zvýšený výskyt odstávek systému z důvodů USP?

> Jak už jsem napsal výše: všechna ta čtyři písmenka se týkají toho, jak
> to funguje směrem ven. Ne toho, jak databáze komunikuje s nižšími
> vrstvami.

	Ale pokud si databáze tyto operace NEUMÍ zajistit, pak ACID
přístup nesplňuje a tedy není ACID databází - jak to zajišťuje je již
otázka komunikace mezi databázovým engine a hostitelským systémem ať už
tím myslíme cokoli (od SW OS až po HW chip (bez firmware, ale hradlove
pole)

	Přiznám se, že v této debatě fandím více kolegovi Kaňkovskému...