Zalohovaci software - testovanie

Pátek Červenec 23 16:03:10 CEST 2004

On Fri, 23 Jul 2004, Michal Kubecek wrote:

> Třeba to. Ale také to, že transakce jsou záležitostí komunikace mezi
> databázovým serverem a jeho klienty (v některých případech je tím
> klientem databázový server sám). Nemají žádný vztah k tomu, co se děje
> mezi databázovým serverem a filesystémem.

Uvnitr at si db system dela co chce (treba at si data pise klinovym
pismem na hlinene desticky), ale pokud dojde k nejake forme "standardniho
vypadku" a on se s tim patricne nevyporada, pak dojde k poruseni
transakcnich vlastnosti i smerem ke klientum.

> Vy jste snad viděl, že bych napsal něco takového, jako že ta databáze
> bude _vždy_ ve zcela nepoužitelném stavu? Já si ničeho takového nevšiml.
> Napsal jsem pouze, že vám nikdo negarantuje, že ta databáze bude zcela
> konzistentní. A na tom trvám. Je možné (a pravděpodobné), že půjde více
> či méně snadno opravit. Ale ani to není úplně zaručeno.

Cela ta diskuse zacala u toho, zda je mozno odzalohovat databazi tak, ze
se vyrobi snapshot okamziteho stavu jejich souboru. To v podstate odpovida
nahlemu umrti systemu bez nejakych predsmrtnych kreci. To je ta *nejmene
zakerna* forma vypadku, jakou si lze vubec predstavit. A pokud se z ni ten
db system nedokaze stoprocentne spolehlive zotavit, tak uz se nemuze
dokazat zotavit vubec z niceho. Proto jsem doporucoval ho premistit do
popelnice.