Zalohovaci software - testovanie

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Pátek Červenec 23 17:21:39 CEST 2004

	Panove (i damy, ktere se diskuze neucastni :). Bavime se o teoretickych
moznostech => jako v kazde akademicka diskuzi, i se vytvorily dva tabory
(leda ze by mi neco uniklo), ktere maji pravdu oba, ale snazi se
presvedcit oponenta o _sve_jedine_spravne_pravde_ uvadenim detailu,
ktere puvodni vec jen komplikuji.

	Vratim-li se k puvodnimu dotazu (a nebudu se hnahnat v detailech, zda
pridani UPS zhorsi dostupnost systemu, zda jsou databaze ACID ci
FundaMent :-), pak _Vas_budu_presvedcovat_o_sve_pravde_.

	Pokud databaze bezi (treba i SingelFile), tak zapisuje do ruznych
oblasti souboru. Vsem je nam jasne, ze mezi dvema zapisy musi uplynout
nenulova doba. To, ze jedina transakce vyvola vice nez jeden zapis do
soubou asi obhajovat nemusim.
	Pokud pouziju systemove prostredky, pak ctu jednotlive soubory
sekvencne.
	Pokud takto zalohuju soubory bezici baze, pak se muze stat, ze nez ja
se doklepu k nejakemu mistu, tak mezitim mi jadro baze (SRDB) zmeni data
jak v casti, kterou uz mam zazalohovanou, tak v casti, ke ktere teprve
prijdu => takto spachana zaloha NEMUSI byt konzistentni (ale muze, kdyz
mam stesti :-).
	Resume. Muzim si zabezpecit, aby se mi soubory (ktere chci zalohovat)
nemohly nemenit. Zabezpecim to napr. tim, ze databazi zastavim. Pak muzu
pro zalohovani _databazovych_souboru_ pouzivat i _nedatabazove_
prostredky.

	V kazdem pripade ale znovu (nejen z vlastni zkusenosti) doporucuju
_test_obnovitelnosti_ . Az ten ukaze, zda mam opravdu zalohu, nebo jen
par giga nejakych jednicek a nul.

	Ales