Zalohovaci software - testovanie

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Sobota Červenec 24 06:09:47 CEST 2004

Pavel Kankovsky wrote:

> man lvcreate a hledejte slovo snapshot (EMVS na to ma jiny prikaz, ale to
> uzivatele EVMS asi vedi lepe). Snapshot je, databazovou terminologii, read
> consistent.

	Takze znovu : Pokud si PRED vytvorenim snapsotu (ja osobne to znam pod
pojmem CLONE na AdvFS v DigitalUNIX) databazi nezastavite (po vytvoreni
CLONE na VSECH uzivanych filesystemech ji okamzite rozjizdim =>
nedostupnost cca 10 sec.), pak je to opet sazka do loterie (sance se
sice zvysi /klonovani je kratsi nez cteni/, ale jiste TO neni). Kdyz se
trefite, jste vitez, kdyz TO nevyjde, mate nekolikero giga nejakych
jednicek a nul, ale nikolivek zalohu databazovych souboru. Bez
zastavovani je TO loterie (v nekterych firmach i ruska ruleta), se
zastavenim je TO jistota. Zastavenim SRDB dostanu soubory do
konzistentniho stavu.
	U nekterych SRDB by mohlo stacit prevedeni do ReadOnly (myslim u
Oracle, ale otestovano nemam).

	Ales