Zalohovaci software - testovanie

Sobota Červenec 24 08:53:13 CEST 2004

On Sat, 24 Jul 2004, Chlopcik Ales wrote:

> 	Takze znovu : Pokud si PRED vytvorenim snapsotu (ja osobne to
> znam pod pojmem CLONE na AdvFS v DigitalUNIX) databazi nezastavite (po
> vytvoreni CLONE na VSECH uzivanych filesystemech ji okamzite rozjizdim
> => nedostupnost cca 10 sec.), pak je to opet sazka do loterie (sance
> se sice zvysi /klonovani je kratsi nez cteni/, ale jiste TO neni).

Snapshot v LVM je *zarucene konzistentni* v tom smyslu, ze pokud mnozinu
provedenych zapisu usporadam v case, pak snapshot zohlednuje vsechny,
ktere probehly pred jeho vytvorenim, a zadnem co probehly po jeho
vytvoreni. Proste se prace s filesystemem (presneji s LV, ale pokud to fs
podporuje, tak se snazi s nim zkoordinovat, aby se snapshot vytvoril
v okamziku, kdy jsou metadata fs v konzistentnim stavu) na chvilku zastavi
(vsechny dalsi zapisy se docasne blokuji), vytvori se snapshot, a teprve
pak se povoli opet zapisovat (ted uz s COW, ktere zajistuje, ze pres
snapshot je porad videt puvodni obsah). Pokud by se tak snad nekdy nedelo,
tak je to chyba a musi se to opravit.

Jestli to v Digital Unixu delaji jinak, tak je to jejich problem.
Osobne mi pripada perverzni mit tak sofistikovany filesystem jako AdvFS
a mit tam vyrobu snapshotu takhle odflaklou.