IP / reverzni zaznamy

Petr Koval pk na nux.at
Sobota Červenec 24 18:06:51 CEST 2004

Jirka Kubik wrote:

> Ahoj,
>
> mam nasledujici dotaz. Mam server se Slackware 10
> a chci na jednu sitovku hodit vic IP adres z jednoho
> subnetu. Nicmene potrebuju aby ke kazde IP adrese byl
> jiny reverzni/dopredny DNS zaznam, ale zaroven aby
> byly sluzby toho serveru dostupne na vsech tech IP
> adresach. Server bude mit samozrejme uplne jiny hostname
> a me zajima, jestli za a) neporusuju nejaky RFC a za b)
> jestli s tim nebudou nejaky problemy a jestli se tomu
> radeji nemam vyhnout ? Mam to tady odzkouseny na privatnim
> rozsahu IP, ale radeji se chci zeptat, nez to posadim na
> [...]

pokud sem spravne pochopil ...

ja bych takovou neprehlednou multi-MAC sit nedelal
(pokud se nastavi IP aliases s broadcast adresou)

pokud by se nastavily IP alises s /32 maskou
tzn. zadnou broadcast adresou
a nastavil kolem do kola spravne routing
(doufam ze se nemusim zminit jak)
tak by k takove multi-MAC siti nedoslo

tim multi-MAC myslim presne to
ze se v ethernet segmentu ty ip aliase vidi
a to jeste s tou samou MAC

tudiz se napr. znemozni napr. pomoci
MAC filtry jednotlive IP adresy
restriktovat na stranu jednu
a na druhou je pekne neprehledny
broadcast provoz po siti
a to pouze s jedne jedine MAC

nejak mi to pripomina ty bridgovane site
se 100 routery a 10000 klienty
na jednom jedinem ethernet segmentu
a k tomu jeste tak s dalsich 1000 ruzne po siti
broadcastujicich IP alises
a mne se potom lidi ptaj jak se ten broadcast bordel da odstranit
a na to ja vzdy odpovidam - nijak
;-)

co se tyce souvislosti k PTR sem nejak neobjevil
to je vec preci naprosto jina

Petr