top, load, w - vyuzitie *was* Re: USB Mass Storage - problem 2.4.26

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Červenec 26 22:02:35 CEST 2004

On Mon, Jul 26, 2004 at 09:01:52PM +0200, AntiTrust - AT wrote:
> OK, vseobecne:
> 1. Plati tvrdenie: za istych "dost beznych", nie "nerealne vymyslenych"
> okolnosti moze byt stroj pri w=15;12;13 rovnako "zivy" ako pri w=0;0;0 ?
Na "zivost" je load nepresny indikator. Tvrdenie
vysoky load => nizka zivost
neplati vzdy. Naopak vsak s
nizka zivost => vysoky load
by som suhlasil.

> 2. Ak [1]=ano, tak podla coho (okrem ineho-priamy odhad, viditelne pomala
> odozva aplikacii, vela penazi v rozpocte ;)) sa da usudzovat, ze je treba
> vymenit zelezo za rychlejsie?
Ked rychlost prace nesplna poziadavky. Toto je indivitualna poziadavka. Okrem
toho, podla mojej skusenosti vysoky load je casto sposobeny ked soft nespravne
pouzivany a prilis moc forkuje (pozorovatelne obzvlast pri demonoch).

> 3. Da sa nejako spustit top ako daemon, aby mi meral nieco ako "w pre
> cpu" - t.j. historia zataze. Ak nie spaetne, tak aspon v commandline a
> do >> file. Zatial o "velke monitorovacie softy' - nagios, mrtg, bb, a
> pod. nemam zaujem.
> 3B. nepredpokladam, ale: Je nieco take aj pre HDD? - merac zataze
skus procinfo, okrem toho si to mozes z /proc/* vyparsovat sam.

> Dik
> AT
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                Where do you think you're going today?