top, load, w - vyuzitie *was* Re: USB Mass Storage - problem 2.4.26

AntiTrust - AT antitrust na centrum.sk
Pondělí Červenec 26 21:01:52 CEST 2004

> BTW cemu rikate load? Jste si jisty, ze nemerite jabka na WXP a hrusky na
> Linuxu? A proc vas to mrzi?

No uz nie :|. Mrzelo by ma, ak by sa ukazalo, ze OS, ktory sice ma chyby
a nie vsade je jeho vy/pouzitie optimalne ma "v beznej praxi", kt.
vyzadujem aj ja a kopec dalsich nejaky vazny handikep (hlavne taky, kt.
som nepredpokladal). Nehovoriac o tom, ze subj sa mi to na Linuxe
povodne zdalo aj 2-3x pomalsie, potom som zistil kde vsade som (vdaka
prvotnej nesystemovosti) pri testovani narobil chyby.

>To, cemu se v unixu rika load, je prumerna
> delka fronty scheduleru, o zatizeni systemu nevypovida vubec nic (uprimne,
> jedine rozumne vyuziti tohoto ukazatele je asi takove, ze kdyz bez priciny
> vyleti strme nahoru, indikuje to nejaky pruser - DoS, zblazneneho demona
> apod.).

Ano, neuvedomil som si, ze w, nie je o CPU (hoci to viem), ale o
celkovej "vytaznosti" [napr. HDD, resp. HDD v PIO1 rezime]. Lenze to, co
pisete som (spravne?) pochopil ze sa da poxopit ako [1].

OK, vseobecne:
1. Plati tvrdenie: za istych "dost beznych", nie "nerealne vymyslenych"
okolnosti moze byt stroj pri w=15;12;13 rovnako "zivy" ako pri w=0;0;0 ?
2. Ak [1]=ano, tak podla coho (okrem ineho-priamy odhad, viditelne
pomala odozva aplikacii, vela penazi v rozpocte ;)) sa da usudzovat, ze
je treba vymenit zelezo za rychlejsie? Predpokladal som, ze w_cko je na
to dost dobry argument (samozrejme inak hodnotene pri ftp/mail servri a
inak pri povedzme databazach/www, inak pri critical/real b2b a pod.)
3. Da sa nejako spustit top ako daemon, aby mi meral nieco ako "w pre
cpu" - t.j. historia zataze. Ak nie spaetne, tak aspon v commandline a
do >> file. Zatial o "velke monitorovacie softy' - nagios, mrtg, bb, a
pod. nemam zaujem.
3B. nepredpokladam, ale: Je nieco take aj pre HDD? - merac zataze

> Podstatne preci je, jestli se s tim zarizenim da pracovat, jestli to je
> rozumne rychle (dle moznosti toho zarizeni) a jestli to nezatezuje system
> takovym zpusobem, aby to necemu jinemu vadilo.
>
> -- Honza Houstek

BTW: OT:
nepatri to sem, ale ako na w2k/server a wxp/Pro spravit nieco ako sync,
w a top? [ak neberieme v uvahu task manager]
Ono to hodne ulahci robotu pri testovani, lebo si to jednoducho
nascriptujem.

Dik
AT

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32